XXXII : Det nya året

Ding Dong - Ding Dong

Så var det nya året kommet! Jag tänker icke urskulda min frånvaro från bloggandet.
Ty jag har haft ting att fylla lifvet med ändå... Tillåt mig göra en förenklad summerad
redogörelse framförd på en pinsam enkal rimfläta.


Att vara eller att inte vara skallig - Det är frågan


In till vår första lägenhet vi samman flög
Sandra nystade in sig på Birkas Röda Tråd
För att om livets stora väv kanske finna råd
Stundom åt 'moi' kaffe och rollspelet dög

Nåväl, livet är förvisst en ironisk karusell
Jag besökte arbetsförmedling härom dan
Yrkade på att de skulle skapa jobb åt karln
Men ju mer jag plädade på statens bordell

Allt mer de lade sina huvuden på sned
Och Innan Gnildron riktigt visste ordet av
Så nystade han tyglar och färdades i trav
Över samma Röda Tråd som Sandra red

Halloween var en ruskig historia uti Tand
Med momma, broder och fästmö firades jul
Nyåret hos Emma var också ganska så kul
Emellan såg jag ett bra Queen-coverband

Käraste och jag har celebrerat ett halvt år
Jag må vara den mest tursamma man på jord
Som hos guldfager älva får min lycka gjord
I afton blir det kalas i Brunflo. Skål och gutår!

-----

Nödrim i all ära. Men jag skall försöka att uppdatera hvad som pågår i mitt liv litet
mer intensivt hädan efter. Och om det inte handlar om mitt liv, gud förbjude, så
lovar jag att jag skola vara verksam med fingrarna i alla fall! Det blev inte så mycket
skrivet idag. Men jag ville mest passa på att nyttja detta tillfälle till att önska en
God Fortsättning på det nya året till alla er som tagit er tid till att läsa.


Om gud/gudarna/kronblom vill så syns vi snart igen! /Au voir! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback