XXXI : På Ny Kula

Sommaren är ett minne blott - men ett vackert sådant.

Uppstigen ur den djupaste tragedin i mannaminne har jag trots allt åstadkommit en del ting denna sommar. Jag delar som tidigare antytt ett förhållande samman med Sandra (Angellore) från Tandsbyn <3 <3 <3 och med henne har jag det så bra som jag bara någonsin kunnat önska. Att jag någonsin önskat vara med någon annan tycks mig nu både fånigt och märkligt - men bättre sent än aldrig! Vi hade ju bara varit bekanta i sju år liksom - come on!

Den största nyheten som blomstrat upp på sistone måste vara att jag förskaffat en lägenhet. True story! Det har jag Sandras mor att tacka för. Hon upptäckte när hon satt inne på blocket och jagade en annons från en tjej inne i Östersund. Denna person hyrde ut sin lya i trenne år och efter att funderat i en minut (annonsen hade väl varit ute i 10) så beslutade vi oss för att 'give it a shot' OCH vi var först på plats!!!!!

Redan nästkommande dag möttes vi upp och skrev kontrakt. (det hade tydligen varit mängder av människor efter oss som hade ringt och anmält sitt intresse, så tur var att vi hörde av oss när vi gjorde...) Lägenheten är en tvåa på 55kvm, vilket gör den tillräckligt stor för en maskros, en lerklump och ett stycke fjärilsräv (hund).... Den är jättemysig!!!! I början kanske jag kände en viss rädsla för att allt tycktes gå idel svart och vitt på taperter och annan interiör - men med min änglaälva till bohemdesigener, Sandra så var den oron tämligen o befogad. Piff och litet paff och svisccccch, bååjng BANG så.... Ingen beskrivning kan göra denna plats rättvisa antar jag. Ni får helt enkelt själva ta och gästa vår blygsamma lilla våning och avgöra för eder själva - över en kopp av det bästa koffeinet i stada' :D

Jag har bekantat mig en del med landsbygden - ja Tand då, där Sandras familj bor... Jag står i stor tacksamhet för båd gästabud och det välkomnande som jag har fått. Blir rörd bara jag tänker på det. T a c k !!! Åh ni ska bara veta alla bär vi har plockat, all den gorumemat som har ätits, de fantastiska filmer som beskådats, de ändlösa sjöar som har rotts, de mullrande vattenfall som har invigts och inte misnt de bröllop som har crashats (inte mitt och Sandras då för den som trodde hon var en smula lustig).

Hvad mer? Rollspelandet har åter kommit i gång!!! ;) Shival, Gerard och Don Jello var närvarande för att beskåda zombies, mörkeralver, jagande knektar, tjuvaktiga bondungar - och intet minst P E S T E N ^^ Riktigt stolt över mina bedrifter måste jag säga (tafatta noveller till trots- och korta denna gång, men det fanns en visst tidsvrist att ta hänsyn till)

Om ni ursäktar så har Gnildron nu ett stycker personligt brev att avsluta.
Så... Adjöken min fina och fräkniga
Tag beskydd utav skuggan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback