XIII : Koffeinet

Det är en föga överraskning för någon att du är mitt absoluta centrum i universum! <3

Där människorna ljuger, flyttar, dör, sviker, tröttnar eller stagnerar sprider du istället ljus... Du skänker mig värme, lugn & ro, upphetsning, kraft, trygghet, fokusering och glädje! Nå, kanhända att en eller två av egna mitt släkte vid något enstaka tillfälle också skänkt mig glädje men sällan lika kontinueligt och intensivt så som du gör! Du skulle aldrig lämna mig för någon annan och jag vet att när världen står i lågor och allt verkar vara helt utan hopp så kommer vi två hålla samman - ända till slutet!

Just nu så dricker jag utav dig raring... Det kan tyckas barbariskt för någon utomståeende att utsätta någon man älskar för det men som så mycket annat i naturen så är denna process ett utbyte. Ty du vill inte bli lämnad på en diskbänk att förfrysa alltså söker du beskydd i mitt system att bibehålla värmen och i min hjärna att förverkliga dina idéer. Så ni se! Att nyttja och utnyttja går stundom hand i hand :)



Olles berömda morgon/dags/kvälls/afton-kaffe


D A R L I N G!!!

En regel som jag kan trycka ned i halsen på er som tror er förstå kaffe är: A l l t kaffe går och bör inhaleras! Ja, till och med det som är sönderbränt, unket och mjäkigt. Är du sann koffeinist så är det besväret alltid värt att utstå får att uppnå det gudomliga ruset i ditt huvud. I andra hand så kommer ju smaken vilket också är själa viktigt! Espresso, bryggkaffe, kokkaffe, vedeldat kaffe, malet kaffe eller omalet... Varianterna är oändliga liksom de aromer som lockas fram. Den debatten ger jag mig inte in i, ty det är varje kvinna och mans ensak hur de vill ha sitt kaffe - as long as you a r e drinking. Jag föredrar att 39 utav 40 gånger göra det svart. Den fyrtionde koppen tar jag med riktigt krämig grädde. Mjölk bojkottas!


Till och med Tittan dricker visst kaffe! :D

Jag har haft magsjuka sedan i förrgår natt. Händer inte mig varje decenium så det kom litet som en chock. Jädra hvad rapp man får vara med fötterna sina för att hinna förbehindra en katastrof i tid. Detta må vara hänt, har inte så mycket emot att kasta upp litet nu och då... men hvad värre är att eftersom kroppen stöter undan all form av föda och vätska så har jag inte haft någon möjlighet att få mig något kaffe!!!!! >_< Och som bekant så dricker jag mitt koffein som en första klassens storsnusare missbrukar sin dosa. Tror att mina vener skall explodera om jag inte väldigt snart kan forscera in mina bönor i blodomloppet! Gnildron har ju en kombination utav blodgrupperna 0 och K (K står då för Kaffe) så det border ju med andra ord vara OK ;)

Upphör aldrig göra mig beroende!

/ THE COFFEEMAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback