XXIII : Dagen efter

Ah, äntligen känner jag igen mitt älskade Juni !


Temperatur: 10c
Väderlek: Regn
Vindlek: Måttlig.
Färg: Grå
Dagsform: Jäst deg.
Soundtrack: Wedard

Och allt började igår :) När jag kommer så tycks det ske med en förändringens vind. Måste ta tid till att tillägga några händelser som ändock var värda att omnämna. Framförallt förärades jag av besök från Angellore (min adoptiva cousine i vått och torrt) som bjöd på bullar och kaka omsorgfullt instoppade i världens sötaste kakburk med färggranna blomstermotiv. H U R - G O D T - S O M - H E L S T <3 ... Jag förutsätter att ni känner hur avunden drar långsamt och drypande i era tarmar för detta var en upplevelse utöver det ordinära. Till och med jag skulle varit sotis på mig själv i det läget. Sedan åt vi en enklare måltid samman.. ja, ni hörde rätt. Jag tillagade mat... Måste vara krank å det grövsta innanför min pannlob, ser ingen annan förklaring XD Men the bottom line är att det förstås är omöjligt att inte ha en splended time whence Angellore har intagit festsalen! Var det någonting annat som kantänkas vara av intresse att förtälja? Hm, tja, Martina. Min tremännings tjej dök plötsligt upp ur ingenstans (Biskopen alltså) och det gladde mig mäkteliga då det känns som år sedan vi språkade sist. En rolig krabat då - en rolig krabat nu!

364 dagar således till nästa firande. Då kan jag pusta ut en stund till... Allmänt om firande kan det förresten sägas, att alla skäl för att styra opp ett kalas är ett gott skäl nog (du kan fira ett gult löv lika gärna som högtid, makes no difference) men i regel så är spontana oarrengerade evenemang att föredra då de bidrar till en avslappnad och kravlös stämning som lyfter fram de bästa sidorna av festdeltagarna. Regler, tidsschema och klädetiketter (maskerad gäller som undantaget) kan fungera i viss mån men har jag märkt hämmar allt som oftast kalasets utveckling från att söka sig till nya nyvåer.

......
..
.......
.

Funderar på att lägga ut byggstenar för ett kommande rollspelsäventyr

.
....
...
.
...
.......
..

Tror jag inte ska vara lika snäll och försonande mot spelgänget denna gång
...
...
..
.......... .... .. .
..
...... ..

Ondskefulla viskningar höres eka ut från Ishtars Ocean och in över Chalanxia ^_^

Kommentarer
Postat av: Angellore

Tack för att du gav mig RIKTIG MAT!!! <3 Det var oerhört trevligt, välsmakande och säkerligen välbehövt :D

2011-06-13 @ 19:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback