VI : Moder

Denna dag är det två år sedan...

Två år sedan min ryggrad, mitt samvete och bästa vän gick ur tiden. Eller, det är fel att säga att du gick ur tiden, snarare skred du in i ett evinnerligt stadie av odödlighet som spänner sig över alla tidsåldrar. Likväl finns du inte längre här vid min sida; denna person, detta fenomen, titan och valkyrkia som var min mor... Anki som du kallades - du har präglat mig så mycket att det inte kan betonas nog mycket. Om jag bara besatt en tredjedel av dina kvalitéer så vore jag mer än lycksalig!

Du var...

Handlingskraftig som en pansarvagn
Omtänksam som en ängel
Skojfrisk som ett troll
Impulsiv som en storm
Rar som ett lamm
Generös som Gandhi 
Stabil som en berggrund
Medlande som en yrkesdiplomat
Busig som ett irrbloss
Kommunikativ som en tankeläsare
Hårdrockare som självaste Rammstein
Ärlig som en madonna

Allt detta och litet till var du!!! Och jag vet med mig att det är långt fler än bara jag som är av den åsikten. Jag skall förresten i din ära låta uppföra en tatuering som skall pryda min ryggtavla. Den kommer att bli kanonvacker och lär se sin födelse någon gång nu under vårkanten om allt går som det skall :)

Nedan sänder jag med en låt som jag vet att du tyckte väldigt mycket om och som släpptes då du var i dina ungdoms dagar. Jag tycker den är så vacker - och den ger mig rysningar varje gång! :)


http://www.youtube.com/watch?v=DXF5lVpN1ys



(1. Vingarna till tatueringen       



(2. Mamma och Julbocken anno 2006 ad





Till sist - Mamma... Du ska veta att jag tänker på dig!

A l l w a y s


Kommentarer
Postat av: Kvark

Att det redan gått två år?

Wow... Vart har tiden tagit vägen? skakar på huvudet



Blir så rörd varje gång du pratar om din mor.

Det märks - och ack jag vet så väl min vän - att du älskar din mor.

Trist att man inte träffade henne så mycket, men av det lilla jag fick träffa henne så fick jag en positiv känsla av henne :)



kramar om

2011-02-03 @ 11:42:16
URL: http://quinitha.blogg.se/
Postat av: Gnildron

Åh Kvark! Du är för rar :)



Jag vet! Två år är ofattbart. Var tog tiden vägen egentligen kan man fråga sig? Men jag tänker tillbaks med mer glädje än med sorg må du tro - ty det är det arvet hon har lämnat; att alltid sträva framåt! And I am tryin to do just that...



Hoppas förresten att flytten har gått med bara farten. Nu återstår det roliga kvar, att inreda lägenheten! Det kommer bli jättekul och alldeles säkert blir det läckert som ett österländskt palats - no doubt ^^ Lycka till!



K r a m

2011-02-03 @ 14:09:09
URL: http://gnildron.blogg.se/
Postat av: Kvark

Mycket bra tänkt David! Man ska ju minnas de positiva än de negativa tingen från sina bortgångna kära :)

Hon var allt en mycket klok kvinna din mor; sträva framåt är vad man SKALL göra :)



Mycket jobb är det med lägenheten, men ack så underbart de kommer bli när det äntligen är klart!



Kram<3

2011-02-04 @ 00:48:26
URL: http://quinitha.blogg.se/
Postat av: Henrik

Gamle vän, det var en fin skildring :) Ljus i minnet, det är vad som räknas.



Hörs snart!



H

2011-02-07 @ 17:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback