XXX : Släktfäktningen

Återkommande

Är den känsla att (hur mycket än de hävdar att de vörmar för mig) större del av min släkt känner stor skam och obebåtenhet å mina vägnar. Outsagt när vi språkar samman läser jag av deras min- och kroppsspråk allt emedan de utger sig för att vilja mig sitt främsta. Men jag vet... Derad främsta är ett annat ord för... Kontroll...

Volvo Villa Vovve eller VVV för all del... Vissa varitioner vet jag är för dem godtagbara, men inte de som jag just nu gör. Det är icke hedersamt för en vuxen man att forska inuti sitt inre för andliga och livsavgörande svar. Inte när man är öfver 25 år fyllda. Då skall man hava ett förutsägbart tryggt yrke som förtäljer vilket sinneslag du hava samt hur du komma att leva närmaste 40 åren. Du skall ha investerat i ett hus och valt tapet in i minsta detalj... Pensionsparati den mest lönsamma av fonder och funderat noggrant på huru dan din karriär bör täljas fram på mest lönsamma vis.






Föga bryr jag mig.

För all del vill jag se en framtid, täckt av finansiell måttlighet och bekvämlighet. Men jag önskar intet att stå likt en prost neddränkt i vax och slösamt messa över min prestigesamma (eller ej) yrkeskår samt mina övriga förehavanden i statusfixerad omvärld. Låt mig bara lefva så är jag nöjd... Ja, jag vill ha ett jobb på gruppboende, sant. Ja, jag hoppas innerligt att jag får chance att prova det. Och det är ungefär det jag hava att mäla - Får jag det är jag glad - Får jag det inte... Så bry er - men inte mer än hvad som jag bör uppmärksammas. Ty jag är blott en människoapa som förösöker finna en mening här i världen. That's it... Hava mer än en portion tålamod Ni försvenskade släkteskap....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback